LPI Index The World Bank

Логистика тиімділігін бағалаудың негізгі белгілері:

customs

Кедендік және шекаралық ресімдеу тиімділігі

infrastructure

Сауда және көліктік инфрақұрылымның сапасы

international shipments

Бәсекеге қабілетті бағалар бойынша халықаралық тасымалдауларды ұйымдастыру оңайлығы

logistics quality
and competence

Логистикалық қызметтердің сапасы мен құзыреттілігі

tracking AND tracing

Жүктер өтуін қадағалау

timeliness

Жүктердің уақытылы жеткізілімдері

Дамыған логистикалық жүйелерге ие

ТМД және Балтық елдері ішінде логистика тиімділігінің индексі бойынша алда

58 орын

Литва

65 орын

Эстония

66 орын

Украина

76 орын

Латвия

Соңғы зерттеулердің қорытындылары

Қазақстан

133 орын

2,12

62 место

2,83

86 орын

2,69

Ресей

99 орын

2,37

94 орын

2,61

95 орын

2,58

Беларусь
Республикасы

74 орын

2,53

91 орын

2,61

2007 2010 2012
Country Year LPI
Rank
LPI
Score
Customs Insfrastructure International
shipments
Logistics
competence
Tracking
& tracing
Timeliness
Singapore 2012 1 4,13 4,10 4,15 3,99 4,07 4,07 4,39
Hong Kong, China201224,123,97 4,12 4,18 4,08 4,09 4,28
Finland 2012 3 4,05 3,98 4,12 3,85 4,14 4,14 4,10
Germany 2012 4 4,03 3,87 4,26 3,67 4,09 4,05 4,32
Netherlands 2012 5 4,02 3,85 4,15 3,86 4,05 4,12 4,15
Denmark 2012 6 4,02 3,93 4,07 3,70 4,14 4,10 4,21
Belgium 2012 7 3,98 3,85 4,12 3,73 3,98 4,05 4,20
Japan 2012 8 3,93 3,72 4,11 3,61 3,97 4,03 4,21
United States 2012 9 3,93 3,67 4,14 3,56 3,96 4,11 4,21
United Kingdom2012103,903,73 3,95 3,63 3,93 4,00 4,19
Kazakhstan 2012 86 2,69 2,58 2,60 2,67 2,75 2,83 2,73

Қазақстан Республикасы әлем бойынша LPI рейтингісінің 86 орнында орналасқан:

2.58

customs

Кедендік және шекаралық ресімдеу тиімділігі

2.58

infrastructure

Сауда және көліктік инфрақұрылымның сапасы

2.58

international shipments

Бәсекеге қабілетті бағалар бойынша халықаралық тасымалдауларды ұйымдастыру оңайлығы

2.58

logistics quality
and competence

Логистикалық қызметтердің сапасы мен құзыреттілігі

2.58

tracking AND tracing

Жүктер өтуін қадағалау

2.58

timeliness

Жүктердің уақытылы жеткізілімдері

Қазақстанның
LPI жалпы рейтингісі

1 (4,13)

4

26

40

66

86

95

116

117

Инфрақұрылымның сапасы
(кемежайлар, т/ж және автожолдар)

1 (4,26)

2

26

40

70

79

97

101

120

Кеден тиімділігі
(Жылдамдығы, оңайлығы,
алдын ала болжау)

1 (4,10)

6

30

47

73

88

118

138

147

Халықаралық тасымалдауларды
ұйымдастыру оңайлығы

1 (4,18)

2

23

52

83

92

106

120

127

Жүктерді қадағалау
мүмкіндігі (SCM)

1 (4,14)

6

7

30

31

50

70

79

80

Жүктерді жеткізу
мерзімдерін сақтау

1 (4,39)

2

30

60

68

74

94

101

132

Логистикадағы
(көліктік операторлар
мен кедендік брокерлердің)
құзыреттілік

1 (4,14)

2

6

28

36

61

74

92

117

2020 жылға қарай LPI рейтингісінде Қазақстанның айқындамасын арттыру - 40 орын

Кеден одағы LPI елдері

Логистика арқасында Кеден одағына мүше елдерде ІЖӨ 10-12% (көліктік сектор – 7,8% ІЖӨ) қалыптасып отыр. ЕО мемлекеттерінде аталмыш көрсеткіш 20-25%-ды құрайды.

Өнімнің соңғы бағасындағы логистикалық шығындардың үлесі Кеден одағының елдерінде орташа алғанда, 20-25%-ға теңеледі. Кей жағдайларда бұл көрсеткіш 35%-ға дейін де жетеді. Бұл ретте, орташаәлемдік көрсеткіш 11%, Қытайда 14%, ЕО елдерінде 11%, ал АҚШ пен Канадада 10% деңгейінде орналасқан.

Кеден одағына мүше елдерінің орындарын Бүкіләлем банкінің әдіснамасына сәйкес логистика тиімділігін бағалаудың 6 маңызды белгілері бойынша қарастырып өтейік.

Қазақстанның көрсеткіштері «логистикалық инфрақұрылымның сапасы», «халықаралық тасымалдаулар», «жүктер өтуін қадағалау» және «уақытылы жеткізілімдер» тараулары бойынша төмендеп отырса керек. Бұл орайда, «кеден» және «сапа мен құзыреттілік» айқындамаларының жақсарғанын атап өтуге болады.

Беларусь Республикасы «кеден» айқындамасы бойынша ең төмен көрсеткіш көрсетіп отыр — 121 орын (коэффициент 2,67-ден 2,24-ке дейін түскен). Бұдан кейінгі орындарда уақытылы жеткізілімдер мен жүктер өтуін қадағалау орналасқан. Алайда, логистикалық инфрақұрылымның жағдайы, сонымен қатар «сапа мен құзыреттілік», «халықаралық тасымалдаулар» көрсеткіштері біраз жақсарған.

Ресей «кеден», «логистикалық инфрақұрылымның сапасы», «халықаралық тасымалдаулар», «сапа мен құзыреттілік», «уақытылы жеткізілімдер» көрсеткіштері бойынша өз айқындамаларын төмендетсе, «жүктер өтуін қадағалау» айқындамасы бойынша керісінше өз коэффициентін жақсартып отыр екен. Қазақстан Ресей мен Беларусь Республикасын логистика тиімділігінің жалпы индексі (LPI интегралдық көрсеткіші) және бөлек көрсеткіштер (логистика тиімділігінің субиндекстері) бойынша артта қалдырып отырса керек. Алайда, «логистикалық инфрақұрылымның сапасы» және «уақытылы жеткізілімдер» бойынша біраз артта келеді.

Логистика тиімділігін зерттеудің белгілі бір субъективтілігіне қарамастан, Кеден одағына мүше елдерде логистиканы дамытудың бірқатар негізгі проблемаларын таңдауға болады. Олардың ішінде — инфрақұрылымды дамытуға арналған инвестициялардың жетіспеушілігі, персонал біліктілігінің төмен-деңгейі, сыртқы шекарадағы кедендік және өзге-де бақылау түрлерінің жетілмегендігі, нормативтік құқықтық реттеудің қалыптаспауы, логистиканы дамыту көрсеткіштерінің ұлттық деңгейінде статистикалық есептің жоқтығы және Еуразиялық логистикалық жүйеге әлсіз бірігу.